אפל רוכשת גורם מתווך במוסיקה

יום ב', 11 בדצמבר 2017

לאוהבי מוסיקה נאמנים

אפל  קרובה לקנות את היישום  Shazam App עבור 400 מיליון דולר
 
Shazam, חברה בבריטית שנוסדה בשנת 1999, מאפשרת לאנשים להשתמש בטלפון החכם או במחשב שלהם כדי לזהות ולקנות מוסיקה באמצעות קטע של צליל.
הנהלת Shazam, אומרת כי יש יותר מ -100 מיליון משתמשים חודשיים, ועושה את רוב ההכנסות שלה מעמלות ששולמו על הפניות לחנות iTunes של אפל.
לא אפל ולא Shazam הגיבו  על הדוחות באתר TechCrunch.
 
אם העסקה תאושר, Shazam היא האחרונה במחרוזת של חברות טכנולוגיה בבריטניה לקניה על ידי עסקים גדולים.
 
אתר "Music Business Worldwide" המשפיע בעולם מצביע על כך שהמחיר המדווח נמוך משמעותית מהשווי של 1 מיליארד דולר שהונח על שזם במהלך הגיוס האחרון שלו ב -2015.
על ידי רכישת Shazam, אפל רוצה בעצם לחתוך את המתווך ולחסוך כסף על עמלות.
 
זה עלול גם לפגוע בתחרות, שכן Shazam כבר לא מפנה אנשים המתחרים Spotify ו- Google Play מוסיקה.
העסקה גם תעזור ל- Apple Music לזכות במתחרה  Spotify, על ידי כך שיהיה קל יותר למשתמשים למצוא שירים ולהוסיף אותם לפלייליסטים.
כיום, ל-Spotify יש 60 מיליון משתמשים ברחבי העולם, בעוד שלאפל מוסיקה יש רק 27 מיליון.