אנטישמיות מסתננת לפיסבוק

יום א', 17 בספטמבר 2017

רשת הפייסבוק שמחה עד לאחרונה לפרסם תכנים נאציים, ואנטישמיים. כך מגלה האתר Propublica.

הסיבה: זה מביא כסף.

מסתבר כי פלטפורמת קניית המודעות העצמיות של פייסבוק היתה בעלת הקהל המתאים לכל השמצה, הטעיה או אנטישמיות.

כל זאת ממש עד לימים אלה.

כשאנשי את Propublicaשאלו  את פייסבוק על כך, התברר כי הרשת החברתית הגדולה בעולם אפשרה למפרסמים להפנות פרסומות לאנשים שהביעו עניין בנושאי "שונא יהודים", "איך לשרוף יהודים", או , "היסטוריה והסבר מדוע יהודים להרוס את העולם."

כדי לבדוק אם קטגוריות מודעות אלו אמיתיות, שילמה הנהלת Propublica30 ש"ח כדי למקד פוסטים מלכלכים לקבוצות של "פוסטים מקודמים" - של שילוב מידע ומודעה וזאת בתוך 15 דקות.

לאחר הפנייה פייסבוק הסירה את הקטגוריות האנטישמיות - שנוצרו לדבריה על ידי אלגוריתם ולא על ידי אנשים - ואמרה שהיא תבחן דרכים לפתרון הבעיה, כגון הגבלת מספר הקטגוריות הזמינות או בדיקתן לפני הצגתן לקונים.

הפרסום של פייסבוק הפך למוקד תשומת הלב, שכן היא גילתה שפורסמו גם פוסטים שקריים למען רוסיה.

בשונה מחברות המדיה המסורתיות שבוחרות את הקהל שהן מציעות למפרסמים, פייסבוק מייצרת את קטגוריות המודעות שלה באופן אוטומטי על סמך ניתוח פוסטים ובקשות מפורשות.

פייסבוק אומרת כי המודעות שאובחנו נוצרו באופן אוטומטי משום שאנשים פרסמו את הנושאים האנטישמיים בפרופילים שלהם בפייסבוק כ"אינטרס עסקי", מעסיק או "תחום לימוד". האלגוריתם של פייסבוק הופך באופן אוטומטי את האינטרסים המוצהרים של אנשים לקטגוריות פרסום.