מי מפחד מכניסת אמזון

יום ה', 25 ביולי 2019

המתח עולה לקראת "כנhסת" אמזון לפעילות ישירה בישראל.

במיוחד חרדים מכך בעלי ומנהלי הקניונים הקיימים החוששים מבריחת לקוחות לעבר הספק הענק המקוון הזה.

חשש מעלים גם מפעילי אתרים מקוונים למכירת און-ליין של תוצרת מקומית  הטוענים כי הם קרובים יותר לצרכן הישראלי, מכירים את הרגלי הקניות שלו, ויכולים להבטיח לו אספקה מהירה יותר מאמזון, שירות החזרות מסודר , וקשר הדוק עם צורכי וטעמי הלקוחות.

בכירי הקניונים מסבירים היום לכלי התקשורת השונים מדוע הידיעה אודות פתיחת זירת מסחר של אמזון בישראל היא לא ביג דיל. "הם לא פותחים פה מחסנים לוגיסטיים או משהו כזה", הסביר בכיר בקבוצת קניונים אחת, "הם בסך הכל שלחו מייל לכמה ספקים ישראלים כדי שימכרו דרכם בעברית", טען בכיר בקבוצת קניונים אחרת.

מול דימויים ממעיטים אלה  מפי מנהלי הקניונים השוק עדיין חושש ומניות הקניונים צוללות.

כנראה שהמשקיעים כבר מעריכים כי אי אפשר להתעלם מהשפעת הנוכחות של אמזון בישראל שהקניונים  מנסים להסתיר.

אכן נכון לרגע זה אמזון אכן "בסך הכל" פנתה למוכרים ישראלים והזמינה אותם למכור לישראלים דרך אתר אמזון מקומי. אבל המשמעות גדולה בהרבה. יש מצפים ל"רעידת אדמה" בכל מה שנוגע לייצוג נרחב הרבה יותר לעסקים בינוניים וקטנים, שלא מצאו דרך לציבור עד כה, למחירים זולים יותר, לסל קניות עשיר  המשלב בין תוצרת מקומית ומיובאת  ולהשפעת כוח השיווק של אמזון, כפי שהוכיח את עצמו בכל העולם.