אמזון לא עוצרת באדום

יום ו', 27 באפריל 2018

 

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

נראה, כי כל ההשמצות הביקורת על פגיעה בפרטיות, "נזילת" נתונים לחברות מחקר ללא הרשאה, ואף קשייםבאספקה מתחלקים על הגב של מנהלי אמזון ללא פגע.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, כבר מזמן הבין איך לשמור על נתוני המכירות של אמזון מזנקים לשמיים. עכשיו הוא עושה את אותו הדבר עם רווח.

החברה, שבעבר נראה היה שיש לה רק עניין חולף בשיאי  רווח, מודיעה  כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון גדל פי שניים. למרות שאמזון היא הידועה ביותר בתור יעד קניות באינטרנט, מסתבר כי ענן גיבוי המחשוב ועסקי הפרסום הם תורמים גדולים לקפוץ ברווח.

מר בזוס ציין את הביצועים של עסקי מחשוב הענן של החברה - הידועים בשם Amazon Web Services, או AWS - בהתייחסות להצהרה על "האצה יוצאת דופן "בצמיחה במגזר זה רבעון שני ברציפות.

אמזון מתגאה לעתים קרובות במחויבותה להורדת מחירים - מה שפגע ברווחי שלה עד כה - אבל עתה  הודיעה החברה על העלאת מחיר בהקשר לאחת ההנפקות החשובות ביותר שלה.

החברה הודיעה כי היא מעלה את מחיר שירות המנויים שלה ב -20% ל -119 דולר מ -99 דולר לשנה. וכן ייקור עלויות משלוח וצמצום הטבות.

מניית אמזון זינקה ב -7% בסיכום המסחר, לאחר פרסום הרבעון.

תמונה