אמזון גם נכשלת בשיווק מקומי ישיר

יום ד', 1 במאי 2019

 

כאשר הצרכנים  הצפויים מתלהבים, כלי תקשורת מתפעלים  והמתחרים רועדים - מהתוכנית של אמזון להכנס לשוק הישראלי בשיווק מקומי ישיר ממוכר ישראלי לקונה ישראלי בתיווך אמזון - מעטים שמים לב לכשלונות של החברה בנסיונות מעין אלה 
 
אפילו הנהלת החברה הודתה באחרונה כי "הפעלת רשת של חנויות מקומיות היא עסק קשה".
 
ענקית המסחר האלקטרוני סגרה את 87 החנויות שהקימה בצורות שונות בארה"ב, כאשר מנהלים בוחנים מחדש את התוכנית למכור מוצרים בחנויות פיזיות, כך דיווחה רשת וול סטריט ג'ורנל. "לאחר ביקורת רבה, הגענו להחלטה להפסיק את תוכנית חנויות הקיוסק שלנו", אמרה דוברת אמזון ל"ג'ורנל ".
 
בספטמבר 2016, אמזון הודיעה כי היא תפתח כ -100 חנויות בארה"ב, לאחר שתוכנית פיילוט של שש חנויות כאלה ב -2015 הוכיחה את עצמה די מוצלחת כדי לעודד את החברה למכור מוצרים נוספים בחללים ממותגים של אמזון.
 
חנויות הפופ-אפ של אמזון החלו להופיע בקניונים, כולל חנויות של "דברי מאכל", וכן הוצגו מכשירי אמזון כגון עזרי רמקולים ו-סמארטפונים.
 
"אמזון" רצתה  נוכחות קמעונאית ב -21 מדינות. החנויות הן בדרך כלל קטנות, כובשות כמה מאות מטרים רבועים, וכל הנושא של מעין שיווק ישיר על ידי אמזון טרם הוכיח את עצמו.
 
יחד עם זאת נראה כי למרות הכשלונות  אמזון תתקדם עם פורמטים אחרים של חנויות קמעונאיות, כולל חנויות הספרים והחנויות שמציעות פריטים שמדורגים לפחות ארבעה כוכבים באתר הקמעונאי של אמזון. החברה גם מתכננת להשיק קו חדש של חנויות מכולת ולהרחיב את חנויות הנוחות הקופאיות שלה.