ברית אפל ואמזון

יום א', 11 בנובמבר 2018
הסכם הרחבת שיווק בין אמזון לאפל עלול להבhא למהפך  כולל בשוק הישראלי, בו תפתח אמזון  מרכז מכירות משלה.
 
אמזון חתמה על עסקה להרחיב את סל מוצרי אפל באתרים שלה ברחבי העולם. חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם הודיעה כי בקרוב היא תתחיל למכור עוד מוצרי אפל ישירות ותהיה לה גישה למכשירים החדשים של אפל, כולל Apple Pro החדש, iPhone XR, iPhone XS, ו- Apple Watch Series 4, כמו גם את סדרת Apple של אוזניות Beats.
העסקה אמזון-אפל מקיפה את ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן והודו, עם מוצרים חדשים להכות אתרי אמזון בשבועות הקרובים.
 
רק משווקים מורשים של אפל יוכלו כעת למכור מוצרי Apple ו- Beats בשוק של אמזון.
 
נכון לעכשיו, רבים ממוצרי אפל אינם זמינים באמזון ונמצאים למכירה רק דרך שוק צד שלישי שלה במחירים משתנים ותנאים. אמזון כבר החלה למכור ישירות כמה מכשירי אפל, כגון מחשבים ניידים MacBook ו-אוזניות Beats.
 
"אמזון פועלת כל הזמן כדי לשפר את חוויית הלקוח, ואחת הדרכים שבהן אנו עושים זאת היא על ידי הגדלת מבחר המוצרים שאנו מביאים אל הלקוחות", אמר דובר אמזון "אנו מצפים להרחיב את מגוון המוצרים של Apple ו- Beats ברחבי העולם".
 
עם העסקה החדשה, הלקוחות צריכים לצפות לראות מבחר גדול יותר של מוצרי אפל חדשים ובמחירים סטנדרטיים. כמו כן, ההסכם מבטא ניצחון גדול עבור אמזון  לקראת עונות קניות החג, נותן מציע יותר אלקטרוניקה מיצרנית המכשירים המובילים ומבוקשים של  אפל, העסקה יכולה לעזור לה למכור מכשירים נוספים ברחבי העולם.
 
העיתוי של העסקה מעלה שאלות, אמר האנליסט אנדרו ליפסמן, אנליסט eMarketer, והוסיף כי ההכנסות החלשות מהצפוי ברבעון האחרון של אמזון עשויות להיות מניע לחברה להיכנס לעסקי החגים. "אפל יכולה להתמודד עם קצת סיכון במתן הנחות במכירות אמזון.