אמזון תמכור יותר פרסום

יום ו', 13 באוקטובר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

נראה כי התיאבון של אמזון לרווחים אין גבול.

אמזון מתכוונת מעתה לשלב יותר פרסום בתוך תוכן הווידאו שלה.
 
בעוד אמזון היא בראש ובראשונה מכונה למסחר אלקטרוני, היא מייצרת  משמעותית הכנסות ממודעות דיגיטלית.
להערכת eMarketer, ההכנסות ממכירת מודעות בארה"ב צפויות להגיע ל -1.65 מיליארד דולר עד סוף השנה. ברמה זו, היא תהווה 2.0% מסך כל ההוצאה בארה"ב על מודעות דיגיטליות.
 
עתה ההצעות לפרסום של אמזון הן דבר יוצא דופן למדי והווידאו לא היה המוקד.
 
"אמזון מסוגלת לבנות פלטפורמת מודעות וידאו כדי להתחרות ב-YouTube, Facebook, Twitter ו- Hulu", אמר פול ורנה, אנליסט בכיר ב- eMarketer.
 
עם זאת, אמזון תצטרך לזהירות כדי למנוע את המשתמשים שלה, אשר רגילים לחוויית וידאו ללא מודעות. "זה קל לדמיין את אמזון מביאה  מודעות על חלק מהפלטפורמה שלה, כגון Twitch, אבל קשה יותר לדמיין תרחיש שבו מופרעים מקטעים על ידי מודעות", הוסיף.
 
לדברי אנליסטית אחרת של eMarketer, ניקול פרין, עסקי התצוגה של אמזון גדלים מאוד, הודות בעיקר ליכולות מיקוד שמאפשרות למפרסמים להגיע ללקוחות על סמך היסטוריית החיפושים, הגלישה והרכישה שלהם. "אמזון לא בהכרח מנסה למקסם את ההכנסות ממודעות שלה, היא מתמקדת חזק על חוויית הלקוח ונאמנות, ועד כה לא נטתה לפרסום פולשני מדי."
 
על פי CNBC, אמזון דנה בדרכים להבטיח שמודעות וידאו לא יופיעו לצד תוכן לא הולם, .
 
eMarketer מעריך כי לאמזון וידאו יהיו 85.3 מיליון משתמשים בארה"ב השנה. לשם השוואה, ל- YouTube יהיו 185.9 מיליון משתמשים, ולנטפליקס יהיו 128.0 מיליון משתמשים.