מוניות באוויר

יום א', 3 בספטמבר 2017
חברות באירופה מתחרות לפתח את מוניות השמים הראשונות שמרחפות נוסעות ומסיעות נוסעים, אם  מאוישות או נטולות טייס, דובאי היא ראשונה במירוץ להיות הראשונה להציב מוניות באוויר.
 
בחודש יוני חתמה רשות התחבורה והרכבות האירופית/דובאית  (RTA) על הסכם עם חברת סטרט-אפ גרמנית לבדיקת מוניות אוויר ללא טייס לקראת סוף השנה.
החברה קיבלה 25 מיליון אירו (22 מיליון ליש"ט, 30 מיליון דולר) ממשקיעים, כולל יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר, לפתח את כלי של 18 הרוטורים המסוגלים להעביר שני נוסעים בכל פעם.
 
הסרטון לדוגמא מראה מהירות של 100 קמ"ש (60mph) וזמן טיסה מקסימלי של כ -30 דקות, בעוד תשע מערכות סוללות עצמאיות מבטיחות את הבטיחות.
 
RTA של דובאי  גם התחברה עם Ehang של סין לבדיקת הטסה של נוסע יחיד עם יצרנית מזל"ט Ehang 184 "רכב אוטונומי אווירי".
אהאנג 184 droneImage זכויות יוצריםRTA / EHANG
 
בחודש פברואר, ענקית שיתוף-הרכבים אובר חיטטה בטכנולוגיה הראשית של נאס"א.
.
איירבוס, יצרנית המטוסים הצרפתית, עובדת גם היא על מונית אוויר טיפוסית, ואומרת שהיא תתחיל בבדיקות בסוף 2017 ותהיה מוכנה עד 2020.
 
כולם מחפשים הזדמנויות באוויר כי התנועה הופכת יותר ויותר סתומה על הקרקע. כדי לקחת דוגמה קיצונית, בסאו פאולו הברזילאית, העיר העשירית בעולם, פקקי התנועה הממוצעת הם 180 ק"מ (112 מייל).
 
הרעיון של איירבוס  כולל רוטורים שיכולים להסתובב לטיסה אנכית ואופקית
מודל אהאנג נושא נוסע אחד, בעוד סיטי איירבוס מסיע ארבע עד ששה.
 
כל אחת מהמפתחות  רודפת אחר הנעה חשמלית, ורואה בה ירוקה ושקטה יותר.
הטכנולוגיה הרוטורית האופקית המועדפת מאפשרת אנכית המראה ונחיתה, מה שהגיוני במרחבים עירוניים בנויים בצפיפות. 
נאמר כי המחיר, עם שלושה או ארבעה נוסעים משתתפים יהיה "דומה מאוד למה שעולה ממודל אופרקס [המכונית] היום".
 
מומחים טוענים  כי שיפורים בסוללות חסכוניות הם "על המסלול שאנחנו צריכים להן להיות שם בשנת 2023", כאשר Uber מתכננת להיות הראשונה עם  50 מוניות אוויר..