בינה מלאכותית לשירות העסקים

יום ה', 3 בינואר 2019
הבינה המלאכותית היתה עד כה עניינם של חברות הי-טק, מפתחים, אקדמיה וגורמי אכיפה וחוק ממשלתיים.
עתה הנושא פורץ גם לעולם העסקים.
חברת המידע News.com  מוסרת כי הנושא מתחיל לתפוס מקום נרחב  בשימוש בעסקים.
 
בחברת  פינג אן, חברת ביטוח סינית, חושבים כי AI  היא כלי  ראשון במעלה שיכול לזהות אי יושר. החברה מאפשרת ללקוחות לבקש הלוואות באמצעות אפליקציית היישום שלה. לווים פוטנציאליים מתבקשים לענות על שאלות על הכנסותיהם ותוכניות החזר הכסף באמצעות מסך הווידאו.
 
המסך מאתר כ-50 הבעות פנים זעירים כדי לקבוע אם הדוברים אומרים את האמת. התוכנית, המופעלת כאמור באמצעות ניתוחי  בינה מלאכותית (AI), מסייעת לאתר לקוחות הדורשים בדיקה נוספת.
 
AI ישמש לא רק לנותני הכסף או הביטוח.
ג'ונסון אנד ג'ונסון, חברת מוצרי צריכה, ואקסנצ'ר, חברת ייעוץ השקעות  משתמשים ב- AI כדי למיין את בקשות העבודה ולבחור את המועמדים הטובים ביותר. AI מסייעת למנהלי קזינו וקבוצות מלונות, לנחש את ההוצאות של לקוחות פוטנציאליים ולהציע מבצעים מותאמים אישית כדי למשוך אותם פנימה.
בלומברג, מדיה ומידע פיננסי משתמשת  ב-AI כדי לסרוק את המצב הכלכלי, הכנסות ורווחים של חברות באופן אוטומטי.
חברת Vodafone, מפעילת סלולרית, יכולה לחזות בעיות ברשת שלה ובמכשירי המשתמשים לפני שהן מתעוררות. חברות בכל התעשייה משתמשות ב- AI כדי לפקח על איומי האבטחה הקיברנטית ועל סיכונים אחרים, כגון חששות ופעולות של עובדים ממורמרים.