ביקורת על שטפון הצעת מכירות בדואל אישי

יום ש', 16 בספטמבר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SOFTNEWS

 

לצד ביקורת על תופעת השיימינג, גניבות זהות, התחזות, מידע מזויף, ועוד מרעין בישין מגיע עתה תור הביקורת על  תעמולת הרכישות ברשת.
 
מה הדבר הכי מעצבן לגבי  שיווק בדוא"ל?
 
לכאורה תעמולת המכירות באינטרנט יעילה ומכוונת מותאמת אישית ורלוונטית לנמענים. אבל ההתאמה האישית יעילה רק כמו הנתונים שמפעילים אותה, וכאשר הנתונים האלה שגויים ומטעים  הצרכנים מגלים זאת וכועסים.
 
סקר בחודש יולי 2017 של אנשי מקצוע בארה"ב  שנערך על ידי Advans עבור Adobe מצא כי כמעט רבע (24%) מהנשאלים אמרו שהם  מוטרדים על ידי הודעות דוא"ל, ובעיקר כי המשווקים ציינו נתונים לא נכונים.
 
הסקר הראה גם כי 20% מהנשאלים מצאו שזה מטריד כאשר אימיילים דחקו בהם לקנות מוצרים או שירותים שכבר רכשו - סימפטום של מידע מיושן וחוסר ניתוח בזמן אמת של מובילי המתוגים.
 
לדברי אדובי, 34% מהנשאלים גילו כי הפריטים המומלצים וסותמים את הדוא"ל אינם תואמים את האינטרסים שלהם מה שמראה כי  "החדשנות" כדרך דוא"ל אישי נכשלה.
 
עם זאת, למשווקים רבים נראה שיש בידם את הידע כדי לתקן בעיות אלה. סקר באפריל 2017 של מנהלי השיווק בארה"ב בקרב קבוצות רלוונטיות עבור OneSpot מצא כי 65% מהנשאלים חשבו כי שימוש בתוכן דינמי בשיווק בדוא"ל היה דרך יעילה לנהוג ברלוונטיות. בנוסף, 60% הסכימו עם שימוש בנתונים בזמן אמת כדי להתאים אישית את תוכן הדוא"ל.
 
בסך הכל אימוץ פתרונות דוא"ל מותאם אישית זה פירושו בדרך כלל להתגבר על מכשולים פיננסיים וארגוניים.
 
על פי סקר Rlevancy / OneSpot  מעודכן 44%  מהנשאלים אמרו כי אמנם מכירות בדוא"ל בהתאמה אישית קשות ואף מאכזבות אך רבע מהנשאלים משוכנעים כי התהליך ימשך נוכח הנוחות והעלות הנמוכה שלו.