אכזבה מ-Xiaomi

יום ד', 22 באוגוסט 2018

האם מה שזול הוא גם רווחי? שואלים משקיעם המגלים סימני אכזבה מהשקעתם בחברה החדשהיחסית בשוק הסמארטפון - Xiaomi

החברה גייסה 5.4 מיליארד דולר על ידי מכירת מניות למשקיעים בהבטחה שהיא חברת אינטרנט עתירת צמיחה. חלקם מתחילים לאבד אמון.

הספקית הממוקמת בבייג'ינג של טלפונים חכמים זולים ירדה ב -19% מהשיא שלה לאחר ההנפקה, למרות הצפי של דירוגים חיוביים - בעיקר מאותם בנקים ויועצים שנכחו במסיבת היציאה שלה.

באחרונה  Xiaomi פרסמה דוחות בפעם הראשונה כחברה ציבורית, עם שתי היוזמות החשובות ביותר שלה: התרחבות בינלאומית וההתפתחות שלה בחומרה וגם לתוך שירותים מקוונים של מוסיקה ווידאו.

Lei Jun, המייסד המיליארדר של Xiaomi, הדגיש באופן עקבי את הנרטיב הענקי לכל שירותי האינטרנט. זה עזר לחברה במחיר ההנפקה שלה במכפילים הרבה יותר גבוהים מאשר שמות מפורסמים כגון טנסנט אחזקות בע"מ ו- Facebook. אבל גם אז השוק נרתע, והחברה בסופו של דבר מוערכת כקפואה ברמת מחיר ההנפקה שלה.

והשאלה היא אם ההכנסות ממכירת הסמארטפון שלה ויתר השירותים ימשיכו לרדת .