ביתן ישראלי עשיר בתערוכת MWC בברצלונה

יום ה', 22 בפברואר 2018

 

 

 

65 סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות יציגו בביתן ישראל בתערוכת הסלולר 2018 MWC שתיפתח בסוף החודש (26/2) בברצלונה.

בתערוכה, הנחשבת לגדולה ולחשובה בעולם בתחום המובייל, צפויים להשתתף למעלה מ- 100,000 מבקרים וכ-2,000 חברות שיציגו את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר בתחום. התערוכה, המושכת אליה מדי שנה חברות ענק מתחום התקשורת, ביניהן מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, יצרניות מכשירים ובנקים וחברות ביטוח, תהווה השנה מוקד משיכה לחברות המחפשות פתרונות ממגוון תחומים כגון רכב חכם, ערים חכמות, IOT, אינטליגנציה מלאכותית, AR/VR, טכנולוגיות רפואיות, סייבר ועוד.

ביתן ישראל בתערוכה מוקם על ידי מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, שטחו מתפרס על פני 550 מ"ר, והוא נמצא במיקום מרכזי לצד חברות התקשורת המובילות בעולם.

במהלך התערוכה צפויים להתקיים בביתן הישראלי למעלה מ-3000 מפגשים עסקיים שנקבעו מראש בזכות המאמצים של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ומכון היצוא. בין היתר עם נציגים בכירים מהחברות כדוגמת Netflix, Google, Huawei, Ericsson, VERIZON, Skype, ZTE ועוד.

בין הטכנולוגיות שיוצגו בביתן הישראלי: מערכת ממחושבת לזיהוי ריחות (חברת Nanoscent), פלטפורמות ליצירה פשוטה של חווית מציאות מדומה ורבודה (חברת ByondVR), אפליקציה המאפשרת סריקה תלת-ממדית של חפצים באמצעות מצלמת האייפון או האייפד (חברת Qlone), שידורי לייב ב-VR (חברת TexelVR), אפליקציית מוזיקה חברתית (חברת Mugo), זיהוי והנגשת מידע באמצעות מציאות רבודה על גבי שמשות הרכב (חברת White Raven) ועוד. לצד חברות הסטארטאפ מציגות בביתן הישראלי גם כמה מספינות הדגל בעולם התקשורת כגון צ'קפוינט וראד.

שוק המובייל הישראלי כולל מעל 1,000 חברות מובייל כאשר בשנת 2017 גויסו למעלה מ-550 מיליון דולר על ידי החברות ב-72 עסקאות שונות. בשנה האחרונה היינו עדים למספר סיפורי הצלחה מרשימים של החברות הישראליות, כדוגמת חברת Eyesight שנבחרה על ידי הענקית הקוריאנית LG כספקית מערכות שליטה מבוססות מחווה למערכות הבידור לרכב, חברת SQream שחתמה על שיתוף פעולה עם עליבאבא הסינית וחברת Lumus שזכתה להשקעות של עשרות מיליוני דולרים מהענקיות הבינלאומיות Quanta ו- HTC.

הביתן הלאומי בברצלונה מייצר לחברות הישראליות מידי שנה אלפי מפגשים עסקיים המספקים  הזדמנויות יוצאות דופן להיפגש עם גורמי מפתח בחברות בינלאומיות מובילות מתחומים שונים: מפעילי סלולר, יצרניות מכשירים, חברות אינטגרציה, בנקים וחברות ביטוח, Ecommerce, יצרניות רכב ועוד. לקראת המפגשים צוות מכון היצוא מכין את החברות, מסייע בגיבוש צרכים ומטרות ממוקדות, מספק מידע עסקי ותחרותי ומסייע באימון הצגת הטכנולוגיה.

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה: "בשוק התקשורת קיים שימוש רב בטכנולוגיה עילית ועתירת ידע, תחום שבו יתרונה של מדינת ישראל בולט בו וששמה הולך לפניה ובהתאמה, היצוא הישראלי של טכנולוגיות לתחום המובייל עולה בהתמדה מדי שנה."