ENGIE, ענקית האנרגיה הצרפתית, משקיעה לראשונה בישראל

יום ד', 10 באוקטובר 2018

 

 

 

ENGIE, מובילה של תהליכי שינוי בתחום האנרגיה, בחרה ב-  HomeBiogas   להיות הסטארט-אפ הישראלי הראשון בו היא משקיעה.

במסגרת זו רוכשת ENGIE  13 אחוז  מהסטארט-אפ ותהיה בעלת מניות מיעוט בחברה. ההשקעה בוצעה דרך  ENGIE New Ventures(ENV),  קרן ההשקעות של הקבוצה, המחזיקה נציגות גם בתל אביב, מאז 2016. 

HomeBiogas, סטארט-אפ ישראלי שהוקם ב- 2012 פיתח את הגרסה החדשה -2.0  HomeBiogas- מערכת B2C  בייתית להפקת ביו-גז, אותה ניתן להזמין אונליין ולתפעל באופן עצמאי.

לדברי החברה, באמצעות המערכת, חומר גלם של  2 קילו של שיירי מזון אורגני, מספק עד שעתיים של גז בישול, על בסיס יומי.  בנוסף, תוצר לוואי משני של המערכת - דשן נוזלי ואורגני -  מסייע בטיפוח הגינה או העציצים בבית. .

ל-  HomeBiogas  לקוחות בלמעלה מ- 100 מדינות, ורשת של כ- 60 מפיצים, והיא פונה לשני שווקים עיקריים: האחד, מדינות מתפתחות, שם 540 מיליון משפחות, חיות כעת, ללא גישה לדלק בישול נקי, ולכן, משתמשים בדלקי בישול מזהמים כמו עץ ופחם, אשר בטווח הארוך, מזיקים לבריאותם.  

השוק השני אליו פונה HomeBiogas הוא השוק של המדינות המפותחות, שם הטכנולוגיה שלה יכולה לסייע לכ- 200 מיליון משפחות לפעול באופן אקטיבי למען צמצום פליטת גזי חממה.

בסיבובים הקודמים גייסה  HomeBiogas 3 מיליון דולר. כמו כן, נכנסה לשוק האפריקאי, למדינות כמו קניה, רואנדה, גאנה ואנגולה, וכעת היא שוקדת על בניית שיתוף פעולה מבטיח בהודו, מדינה עם פוטנציאל עצום בתחום האנרגיה. לאחרונה, בנוסף להשקעה של ENGIE, זכתה HomeBiogas  במענק בגובה 1,6 מיליון אירו, מטעם התוכנית האירופאית - Horizon 2020- ובמסגרת זו, מבצעת החברה התאמה של המערכת לשוק ה- B2B, עבור עסקים עם חדרי אוכל גדולים, כמו מסעדות או בתי מלון, עם יכולת לפנות אשפה בכמות של מאות קילוגרמים ליום. הפיילוט הראשון, מתבצע בימים אלה בחדר האוכל של כפר הנוער הדסה נעורים.