תכנית A3i-LEAP לתמיכה בסטארטאפים לסיוע למוגבלים

יום ג', 15 באוגוסט 2017

 

מאיץ היזמות הראשון בעולם בתחום טכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלויות - A3i, מחפש את הפיתוחים, המוצרים החדשניים וחברות הסטארט-אפ שעובדים על הטכנולוגיה הבאה שתוביל שינוי ותסייע לאוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בעולם, אשר נמדדת כיום בכמיליארד בני אדם.

במסגרת המאיץ הטכנולוגי מושקת בימים אלה תכנית חדשה, "LEAP-A3i", המיועדת לחברות הזנק הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים ומחזיקות במוצרים המוכנים לשיווק. במסגרת זו ייבחרו שש חברות 'בשלות' בעלות אב טיפוס לכל הפחות, שיזכו לתכנית תמיכה וליווי מקיפה שתסייע להם לבצע את הזינוק אל השלב הבא בשיווק המוצר להמונים, ותכין אותם לסבב הגיוס הבא.

"LEAP-A3i" מנוהל במשותף על ידי עמותת ""PresenTense ובית איזי שפירא, ובשותפות עם קרן משפחת רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג'לס. ניתן להגיש מועמדות ולקבל פרטים נוספים אודות התכנית באתר המאיץ: www.a3i.org.il.

שוק הטכנולוגיות המסייעות (AT) צובר תאוצה ובשנים האחרונות יותר ויותר חברות מפנות משאבי מחקר ופיתוח לתחום זה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, פוטנציאל שוק הטכנולוגיות המסייעות מוערך בסכום עצום של כטריליון דולר.

התכנית תיפתח בחודש ספטמבר הקרוב ותימשך עד חודש דצמבר ותותאם לשלב המתקדם בו המיזמים נמצאים. בין הכלים שיוצעו לחברות בתכנית החדשה: מיפוי צרכים ותכנית מותאמת לכל מיזם, מנטורינג וליווי של מומחים מובילים בתחומי המחקר, פיתוח מוצר ופיתוח עסקי, הדרכה של מומחים ואנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה והמוגבלויות, פיתוח אסטרטגיה, חיבורים למובילי השוק בעולם והכנה לקראת סבב הגיוסים הבא של החברה.

בוגרי המחזורים הקודמים של A3i וביניהם ListenappSesame EnableAbiliSenseParatrek, כבר מפיצים את הטכנולוגיות שלהם ברחבי העולם וזוכים להצלחה רבה בין היתר בזכייה בפרס ע"ס מיליון דולר מטעם Verizon, קבלת מענקים מהמדען הראשי במסלול לחדשנות טכנולוגית בתחום המוגבלויות, זכייה בתחרויות ומענקים מקרנות בינלאומיות המקדמות עסקים בעלי השפעה חברתית ושלושה יזמים אף גייסו השקעות סיד. 

ג'ין יודס מנכ"לית בית איזי שפירא: "טכנולוגיה משנה חיים ומעודדת את שילובם בחברה של אנשים עם מוגבלויות. הרעיון מאחורי A3i LEAP הוא להביא לשוק יותר מוצרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת לשוק בארץ ובעולם בדגש על פיתוח פתרונות ברי השגה אשר יתאימו לשיווק במדינות מתפתחות אשר מהוות כ- 80% משוק זה."