מגמות מסתמנות ל-2018

יום ב', 1 בינואר 2018

כמה ההוצאה המקוונת של מודעות טלוויזיה תצמח? מבט קדימה על כמה מהתפתחויות מפתח לשנת 2018.

ב -2018, מעריך eMarketer   עשרות מיליוני בני אדם בארה"ב ישתמשו בטלוויזיות מחוברות לפחות פעם בחודש - מספר שמגיע ליותר מ -55% מכלל האוכלוסייה. עד שנת 2021, מספר משתמשי הטלוויזיה המחוברים יתנפח ל-194.4 מיליון, או כמעט 58% מהאוכלוסייה. למרות האינסוף הצרכני הזה, פרסום טלוויזיה מחובר לא תפס את העולם בסערה, עדיין.

ערוצי המדיה החברתית המובילים - Facebook, Instagram, Twitterו- Snapchat- התמקדו בווידאו במשך שנים. עם זאת, עד כה הם התמחו בעיקר בקליפים קצרים המיועדים לשיתוף.

"אנחנו לא מצפים שפייסבוק, טוויטר או סנפצ'אט יהפכו לנטפליקס הבא, אבל נראה אותם מתחרים יותר ויותר עם youtube".

ובנוסף: מספר הסדרות התסריטיות ששודרו ברשתות שידור, כבלים וזרמת וידאו בארה"ב גדל פי שניים מ -2009 עד 2016, כאשר כל הצמיחה האחרונה הגיעה מהצד הדיגיטלי, כך על-פי מחקר של חברת FX Networks.

ועוד מתחזית -eMarketer : כיצד משווקים מתמודדים עם אתגרים כמו טרנספורמציה דיגיטלית, שינוי העדפות קהל ופלטפורמות חברתיות חדשות?

ב-eMarketerצופים כי המגמה הכללית של הדיגיטלי תמשיך, במיוחד בהתחשב בתקציבי התוכן המתנפחים של ספקי הזרמה המובילים, אך האינפלציה השנתית של הצגות באורך מלא אינה יכולה להימשך ללא הפוגה. בדיוק כפי שיש מגבלות על כמה אנשים מוכנים להשקיע בשירותי מנוי, יש רק די מעט שעות ביום כדי לצפות בתוכניות האהובות עלינו.

בשנה האחרונה ראינו את השקתם של שני שירותי טלוויזיה גדולים (OTT) עיקריים: טלוויזיה ב- YouTubeו- Huluעם Live TV. הם הצטרפו למתחרים כמו ספקים מובילים של חבילות טלוויזיה דיגיטלית בעלות נמוכה יותר כחלופות מסורתיות למנוי טלוויזיה.

שירותי OTTליניאריים אלה יעלו באופן משמעותי ב -2018. הם יתחרו באגרסיביות עם שירות המנויים, אך זה ייקח יותר משנה עבור שירותי OTTכדי להתחרות עמיתיהם בכבלים ולוויין במונחים של מספר המנויים, אבל 2018 תציין צעד ברור לאורך המסע.

אפילו כששירותי טלוויזיה בשידור חי זוכים לתהודה, פלטפורמות המנויים הגדולות של וידאו על פי דרישה (SVOD) יראו את צמיחתן יורדת ב -2018. זה נכון במיוחד לגבי מובילת השוק Netflix, שנהנתה מפריסה רבת שנים וגידול במנויי הזרימה וההכנסות. אין סיבה לחשוב שנטפליקס תפסיק לצמוח ב -2018, אבל קצב הצמיחה שלה צפוי להתחיל להאט כתוצאה משוק כמעט רווי בארה"ב ותחרות מוגברת על דמי מנוי.